Oglaševanje, učinkovitost & napake

Zadnje čase vedno pogosteje v skupinah podjetnikov in podjetnic opažam vprašanje »Kam usmerjate vaš denar za oglaševanje? Prosim za nasvet, ker se mi zdi, da XY način pri meni ne deluje«. In iz tega se potem razvijajo debate in nasveti ostalih podjetnikov ter (bogu hvala) tudi strokovnjakov s področja marketinga.

Vsak podjetnik se slej ko prej znajde pred vprašanjem »Kako dalje z marketingom?«. Poti od tu naprej so zelo različne. Nekateri se odločijo po občutku in svoj denar investirajo v eno izmed možnosti oglaševanja. Drugi vprašajo za nasvet kolega so-podjetnika kaj pri njemu učinkuje in potem to implementirajo v svoj marketing na podoben ali celo enak način. Zopet tretji se zadeve lotijo bolj strateško – nekateri sami, nekateri s pomočjo strokovnjaka za marketing.

V teh debatah več ali manj skoraj vedno izluščimo podobno zgodbo. Podjetniki niso določili svoje idealne stranke, je ne poznajo in ne vedo katero je njihovo ciljano tržišče. Gledajo in spremljajo ostala podjetja in se lotijo oglaševanja. Učinek je pogosto nezadovoljiv in jih seveda razočara. Želene prodaje ni v takšni meri kot bi jo želeli in počasi obupujejo. Na tem mestu bi se morali zaustaviti in preučiti svoje tržišče ali pa za pomoč prositi strokovnjaka iz področja.

Pri malih podjetjih je pogosto tako, da menijo, da si stroška strokovnjaka ne morejo privoščiti, ker so majhni, hkrati pa vlagajo finančna sredstva v naključne oblike oglaševanja, ki se jim zdijo primerne. In izguba na tem mestu je že dvojna.

Preračunajmo v evrih – čisto laično in preprosto.

Podjetnik želi na tržišče spraviti XYZ kremo, ki jo prodaja po ceni 25€. Njegova nabavna cena dotične kreme je recimo da 15€. Na kremi (če jo proda) naredi 10 € razlike. Pustimo ob strani sedaj ostale stroške (prispevki, prostor v kolikor ga ima itd.).

Podjetnik investira 100€ mesečno v oglaševanje na Facebook-u. Ob desetih prodanih kremah je na nuli. Vsaka nadaljnja pomeni profit. Podjetnik določi ciljano skupino po spolu in starosti, morda še po regiji (večinoma niti ne, ker želi prodajati po vsej Sloveniji). Oglašuje 6 mesecev. Rezultatov ni. V najboljšem primeru »pokrije« oglaševanje z nulo. Prepoznavnost zraste morda za kak odstotek.

Kaj je naredil narobe?

Podjetnik ni preučil svojega tržišča. Ni določil svoje idealne stranke. Oglaševal je samo na Facebook-u. In še bi lahko naštevali. Kdor živi, ta greši bi lahko rekli.

Kaj pa bi lahko naredil drugače?

Najprej bi preučil svoje tržišče. Določil svojo idealno stranko. Preučil njene nakupovalne navade in njene kanale komuniciranja. Investiral svoj denar večplastno. Se posvetoval s strokovnjakom s področja marketinga ali se udeležil izobraževanja na to temo.

Zavedati se je potrebno, da niso vsa tržišča enaka in na njih ne veljajo enaki zakoni oglaševanja in uspešnosti marketinških kampanj. Obstaja velika razlika med oglaševanjem podjetja, oglaševanje storitve in oglaševanjem izdelka. Kakšni so cilji, ki jih želimo doseči? Kakšen je naš budget za marketing s katerim želimo doseči te cilje? Kako bomo gradili svojo blagovno znamko? Kaj želimo svojim strankam sporočiti? Kdo sploh smo? V čem smo drugačni od drugih? Zakaj MI in ne ONI?

Ali poznamo svoje kanale komuniciranja? Ali smo na njih učinkoviti? Kje in kako lahko izboljšamo svoj nastop na trgu?

Da, marketing je skupek vsega tega in še malo čez. Delujte pametno – investirajte v znanje ali v človeka, ki vam bo dal potrebne usmeritve in prenesel znanja, ki jih potrebujete na vašem področju.

Investicija 500-1.000 eur v strukturirano delo s strokovnjakom se ne zdi več tako veliko, kajne?

Do naslednjič!

Pokličite nas za nasvet