Idealna stranka – kdo je to in zakaj jo potrebujemo?

Idealna stranka – kdo je to in zakaj jo potrebujemo?

Vsako podjetje bi moralo narediti analizo in določiti kdo je njihova idealna stranka. Razlog je preprost – če vemo komu prodajamo oziroma nudimo izdelke/storitve je marketing ciljno targetiran in posledično uspešen. V kolikor nismo popolnoma prepričani v svojo idealno stranko pa lahko pogosto brcamo v temo, v upanju, da bomo žogo zadeli.

Ko se podjetje loti analize in določitve svoje idealne stranke mora narediti več stvari.

Najprej mora definirati svojo stranko glede na naslednje kriterije – starost, spol, prihodek, tip osebnosti, kakšne želje ima, hobije, katere stvari so ji všeč in katere ne, kakšni športi so ji zanimivi itd.

Pri B2B strankah pa je potrebno razdelati še prihodek in velikost organizacije, število zaposlenih, področje delovanja, geografsko lokacijo, kdo je »odločevalec« v organizaciji, kakšen mora biti proračun za specifično dejavnost.

Ko se določijo ti osnovni kriteriji je potrebno locirati kje se take stranke nahajajo – kje preživljajo svoj prosti čas, kaj berejo, kaj je tisto kar iščejo na spletu, katera področja jih zanimajo.

Temu sledi prevetritev nakupovalnih navad vaše idealne stranke – potrebe in prednosti njihovih nakupovalnih navad izkoristite za predstavitev svojega produkta. Osredotočite se na to kje se začne iskanje informacij o določenem produktu ali storitvi, kakšna je njihova potreba za zadovoljitev cilja? Katere so prednosti ponujenih rešitev? Ali se pogosto odločajo za impulzivne nakupe? Z odgovori na ta vprašanja boste imeli že kar dobro razdelan profil vaše idealne stranke, da lahko nadaljujete raziskavo pri obstoječih kupcih. Povprašajte jih kako so prišli do vas, kateri je bil odločilni faktor za nakup, kaj jih je prepričalo ravno v vaš produkt, kje so prvič slišali za vaš produkt? Vsi ti odgovori vam pomagajo razumeti vašega kupca in hkrati ustvariti celotno sliko o vašem idealnem kupcu.

Ko imate zgoraj zbrane informacije pa se lahko lotite še segmentacije vaših kupcev. Ustvarite profile kupcev glede na podatke. Profile lahko v nadaljevanju uporabite za targetiranje različnih ciljnih skupin glede na lastnosti in potrebe, ki ste jih ugotovili. Vaš marketing bo tako postal osredotočen in ciljno usmerjen ter prilagojen skupini, ki jo želite zajeti.