Gradnja blagovne znamke

Današnji dan, prežet s sestanki na terenu pri naših strankah, me je zopet navdal z neustavljivo pozitivno energijo. Popite kave, sklenjeni dogovori, smeh in načrtovanje strategij za naslednje mesece so me napolnili z ustvarjalno energijo, hkrati pa mi ponudili refleksijo na pretečene skupne kilometre.

Razmišljanje o preteklosti mi odpira čudovite zgodbe, ki so se razvile z našim skupnim delom in vizijo. Vsako podjetje ima svojo blagovno znamko in veseli me, da smo soustvarjali razvoj blagovnih znamk naših strank. Blagovna znamka ni le logotip oziroma celostna grafična podoba podjetja (CGP), kot to morda nekateri zmotno mislijo. Blagovna znamka je sestavljena tako iz CGP-ja kot iz vseh sporočil, ki jih podjetje sporoča svojim deležnikom. Vsi vidiki tržnega komuniciranja ustvarjajo to kar pojmujemo blagovna znamka oziroma morda bolje rečeno – tržna znamka. Vsaka blagovna znamka je odraz skupka vtisov, ki jih le-ta plasira v svoje okolje in način na katerega jo potem “berejo” uporabniki. Blagovna znamka je torej to po čemer nas naše stranke prepoznajo, s čimer nas povezujejo in za kar nas pojmujejo.

Gradnja blagovne znamke je zatorej kompleksna in ni narejena ad hoc, temveč se razvija in ustvarja zgodbo našega podjetja, nas samih. Zaradi tega je VEDNO najbolj pomemben naš odnos, ki ga imamo s kupci naših izdelkov/storitev. To je prva in ključna točka, ki nas vodi v razvoj podjetja in s tem posledično tudi blagovne znamke. Samo ustrezna vizualizacija in drage oglaševalske kampanje nam ne bodo ustvarile zgodbe. Zgodbo gradimo mi sami – s svojim delom, s svojim načinom komuniciranja, vse to pa mora biti seveda podprto tudi z marketing prijemi. Ustvarjena celostna grafična podoba je prvi korak, ki vodi k razpoznavnosti nas samih na trgu ponudnikov. Naslednji korak je gradnja kanalov komuniciranja. Tukaj ni enotne formule uspeha, ki bi enako uspešno učinkovala pri vseh. Kanali komuniciranja se glede na industrijo, v kateri se nahajamo, namreč zelo razlikujejo. Osnova pa ostaja – urejena in posodobljena spletna stran, ki je vizitka podjetja na svetovnem spletu. Ažurne informacije, točnost podatkov, skladnost s CGP-jem podjetja so osnove vsake dobre spletne strani. Nadaljni kanali pa so različni – E-mail marketing, Facebook poslovne strani, Instagram kanali, Linkedin, oglasi v tiskanih medijih, direktna pošta itd. Vse pa je odvisno seveda tudi od razpoložljivih virov – časovnih, fizičnih in finančnih.

Pa se vrnimo na današnji dan. Refleksija me je zadela po jutranjem sestanku s podjetjem Danztrans, Transport in Logistika d.o.o., ki bo v prihodnjih dneh praznovalo prvo obletnico delovanja. Skupaj bomo pihali njihovo prvo svečko 🙂 – in prve ne pozabiš nikoli 😉

Za podjetjem Danztrans stoji, kot vrelec moči in delovanja, njegov direktor in ustanovitelj g. Danijel Novak, zame preprosto Dani. Danija lahko človek opiše zgolj s presežniki, tako v poslovnem svetu kot zasebno. Človek z velikim Č. Zagnan, neustrašen, poln energije in tudi že poln menedžerske modrosti. S svojimi dolgoletnimi izkušnjami, ki jih je imel na različnih vodilnih pozicijah velikih podjetij, se je pred dobrim letom dni, ko je odpiral svoje podjetje, zavedal, da mora zgraditi blagovno znamko. Da biti uspešen pomeni skupek vsega zgoraj naštetega – od CGP-ja, do kanalov komuniciranja, predvsem pa, da je potrebno odnose s kupci in dobavitelji graditi. Njegov vodilni moto je bil – obojestransko zaupanje in stisk roke, česar se drži še danes. V vseh pogledih – tudi z nami.

Za nami je uspešno prvo leto gradnje blagovne znamke Danztrans. Celotno sodelovanje iz dneva v dan razvija in nadgrajuje vsebino s katero nastopamo na trgu. Da, nastopamo – skupaj. Zaupanje je temeljna vrednota našega uspešnega sodelovanja in razvoja blagovne znamke. Mi delujemo kot timski igralec ekipe Danztrans, kot njihov polnopravni član. Razvijamo njihovo zgodbo kot bi bila naša zgodba podjetja, kar v bistvu tudi je.

Današnji zapis zato končujem z malce nostalgije in polno mero optimizma in vizije v nadaljni razvoj blagovne znamke – naše, njihove in vaše! 😉